m44

Már javában zajlanak az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros és Békéscsaba közötti szakaszának kivitelezési munkálatai. A 17,6 tized kilométeres szakasz tervezett forgalomba helyezése 2021 februárjában várható.

Nem is olyan régen, hogy október 2-án hivatalosan átadták az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Kondoros közötti, közel 62 kilométeres szakaszát, amellyel azonban koránt sem ért véget az úthálózat-fejlesztés. A munka ezután sem állt meg, hiszen a következő ütem, az M44 Kondoros és Békéscsaba közötti szakaszának kivitelezése jelenleg is zajlik.

A 17,6 tized kilométeres úthálózat műszaki és kivitelezési paraméterei nagyban megegyeznek a Tiszakürt-Kondorosi szakaszéval. Ez is 2x2 sávos gyorsforgalmi útként üzemel majd, stabilizált padkával és középső elválasztó sávval. Két híd esetében már a hídgerendák és a pályalemez is elkészült, valamint a projekt során két vadátjáró is megvalósul.

Várhatóan július végéig befejeződnek a földmunkák az M44-es gyorsforgalmi Tiszakürt-Kondoros közötti szakaszának építése során. A beruházás kizárólag hazai forrásból valósul meg.

A tervek szerint halad az M44-es gyorsforgalmi út építése Kondoros és Tiszakürt között. A nyár végére befejeződnek a nagy földmunkálatok, megszűnik a hatalmas teherforgalom, így lényegesen biztonságosabb lesz közlekedni a 44-es főúton.

A csabacsűdi vasúti felüljáró gerendájának beépítése is megkezdődött. Várhatóan egy-két napon belül be is fejeződik. A Tiszakürt-Kondoros között mintegy 60 kilométeres szakasz több mint 145 milliárd forintból készül el 2019 harmadik negyedévére.

A fejlesztés során megépülő Körös-híd elemeinek, acélszerkezetének összehegesztése is elkezdődött. Az elemeket a parton hegesztik össze, majd betolják a folyó fölé. Ez utóbbi művelet előreláthatólag egy hónapon belül kezdődik el, és további egy hónapot vesz majd igénybe, naponta átlagosan fél métert tudnak előrehaladni.

Az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros-Békéscsaba közötti szakasza építési munkálatainak elindítása kapcsán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szakaszindító ünnepséget tartott.

Az elkövetkezendő években Magyarország Kormánya 2500 milliárd forintot kíván közútfejlesztésre fordítani, melynek nagy része gyorsforgalmi út lesz. Jelenleg Magyarországon ez 1430 kilométert jelent. Ez 2024-re több mint 2000 kilométer lesz. Onnantól kezdve, ahogy ezek a gyorsforgalmi úthálózatok megvalósulnak Magyarország Európán belül is az élmezőnybe fog tartozni. – mondta ünnepi beszédében Tóth Andor Nándor közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár

Nincs csúszás, a tervezett ütemben folyik az M44-es kivitelezése. Erről Dankó Béla országgyűlési képviselő és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője, Kiss Boglárka tájékoztatta a sajtó képviselőit.