Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros-Békéscsaba közötti szakasza építési munkálatainak elindítása kapcsán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szakaszindító ünnepséget tartott.

Az elkövetkezendő években Magyarország Kormánya 2500 milliárd forintot kíván közútfejlesztésre fordítani, melynek nagy része gyorsforgalmi út lesz. Jelenleg Magyarországon ez 1430 kilométert jelent. Ez 2024-re több mint 2000 kilométer lesz. Onnantól kezdve, ahogy ezek a gyorsforgalmi úthálózatok megvalósulnak Magyarország Európán belül is az élmezőnybe fog tartozni. – mondta ünnepi beszédében Tóth Andor Nándor közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár

Nincs csúszás, a tervezett ütemben folyik az M44-es kivitelezése. Erről Dankó Béla országgyűlési képviselő és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője, Kiss Boglárka tájékoztatta a sajtó képviselőit.

Vasárnap megtörtént az Orosházi úti felüljáró próbaterhelése.

A hídon tizenkét négytengelyes teherautóval végezték el a szükséges méréseket. Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Kft. kommunikációs osztályvezetője a Csabai Mérlegnek adott interjújában elmondta a terhelést követően egy-egy sávon a hidat és a csatlakozó útszakaszokat is megnyitják a forgalom előtt. A gyalogosok és kerékpárosok egy közös, a közúti forgalomtól elválasztott sávon, az útburkolaton közlekedhetnek ezt követően. Az osztályvezető hozzátette ezt követően a befejező munkák következnek: a korlátok, zajvédő falak építése és a különféle bevonatok készítése.

Mindezek mellett folytatódik a csatlakozó útszakaszok építése is a felüljáró mindkét oldalán, a Bartók Béla út-Temető sori csomópontnál és a jaminai oldalon a turbó körforgalomnál is. A végleges átadást nyár végére tervezik.

Az ütemtervnek megfelelően zajlanak a békéscsabai vasútállomás építési munkálatai. A kivitelezés egyszerre zajlik a váróterem épületében, a homlokzaton és a peronokon is, mindemellett elkezdődött az aluljárórendszer kiépítése is.

Darabokban a békéscsabai pályaudvar aluljárója, a kivitelező jelenleg a lépcsőt bontja. Nem csupán a külső helyszínen zajlanak munkálatok, hanem a várótermen belül is. Rá sem lehet ismeri az egykori épületre, az újságosbódék és padok helyén ma óriási gépek és sártenger áll.

Loppert Dániel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta, hogy a békéscsabai vasútállomás előtere is két külön részből állt, a szétválasztási munkálatokat már korábban is megkezdte a kivitelező. A beruházás befejezését követően a korabeli, több mint 4 méter távolságot állítja vissza, korhű, de modern, utasbarát felvételi épület lesz, a másikban pedig a vasúti üzemi létesítmények kapnak helyet - tette hozzá a kommunikációs vezető.